Χρησιμοποιήστε Αυτά τα Δύο Απλά Βήματα για την Επίλυση Συγκρούσεων

του Ronald S. Kraybill

Καθώς αντιλαμβάνεστε διαφορετικές μορφές των συγκρούσεων, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εύκολα τη διαδικασία συζήτησης δύο σταδίων, μια στρατηγική επίλυσης των συγκρούσεων που μπορεί να είναι εκπληκτικά αποτελεσματική.

Σε ένα μεγάλο ίδρυμα όπου εργάστηκα για πολλά χρόνια, έχω ακούσει ιστορίες για το διαχειριστή των εγκαταστάσεων. Μου είπαν ότι η Kathy ήταν μία ενοχλητική και άκαμπτη σχολαστική γυναίκα. Ο καθένας είχε μια ιστορία - όλοι έπρεπε να συνεργαστούμε μαζί της για να οργανώσουμε το χώρο και τις τεχνικές ρυθμίσεις για τις συνεδριάσεις και τα εργαστήρια.

Λίγο μετά την άφιξή μου, είχα κι εγώ τη στιγμή μου με την Kathy. Χρειαζόμουν πρόσβαση στις αίθουσες συνεδριάσεων σε ασυνήθιστες ώρες. Αυτό απαιτούσε ένα ειδικό κλειδί - που εκείνη έλεγχε αυστηρά. Έπρεπε επίσης να πάρω άδεια ώστε να φέρω ειδικό εξοπλισμό.

Όταν έχω να ασχοληθώ με κάποιον δύσκολο σκέφτομαι την προσέγγιση των δύο σταδίων. Υπάρχουν διάφορες μορφές. Λαμβάνοντας υπόψη τα όσα είχα ακούσει αποφάσισα να χρησιμοποιήσω αυτή τη σειρά.

Βήμα πρώτο: Πάρτε μέτρα για να δημιουργήσετε ή να επιβεβαιώσετε τη σχέση.

Βήμα δεύτερο: Επικεντρωθείτε στην επίλυση προβλημάτων ή τη δραστηριότητα εργασίας.

Αυτό μπορεί να φαίνεται προφανές σε σας. Αλλά δεν είναι ο τρόπος που θα προσέγγιζα φυσικά κάποιον. Όταν έχω πολλή δουλειά να κάνω, εστιάζω πολύ στη δουλειά. Εγώ κατά πάσα πιθανότητα θα έμπαινα στο γραφείο της, θα έλεγα μια γρήγορη καλημέρα και θα βουτούσα κατευθείαν στην κατάσταση που έπρεπε να επιλύσω.

Αυτό θα ήταν ευγενικό, αλλά όχι με βάση το στυλ των συγκρούσεων. Εγώ κατά πάσα πιθανότητα θα έβγαινα έξω μερικά λεπτά αργότερα μουρμουρίζοντας τα ίδια ακριβώς πράγματα που έλεγαν όλοι σχετικά με την άκαμπτη Kathy.

Όταν έφτασα στο γραφείο της Kathy είχα ετοιμάσει μια διαφορετική στρατηγική: ξεκίνησα αναφέροντας την πρόσφατη ανταλλαγή e-mail μας. Είπα ότι ήμουν χαρούμενος με το να βάλουμε ένα πρόσωπο στο όνομα. Τότε είπα ότι είχε μια φήμη για την καλά οργανωμένη διατήρηση του μηχανισμού και για το πού να βρίσκει τα πράγματα.

Οι συνάδελφοί μου, φυσικά, σκέφτηκαν ότι ήθελε να έχει τα πάντα υπό έλεγχο. Αλλά με το να μπω στο γραφείο της είχα αρχίσει να ψάχνω για κάτι θετικό θα μπορούσα να πω. Είχα καταλάβει ότι πραγματικά υπήρχε μια καλή πλευρά σε αυτό το ενοχλητικό ύφος διαχείρισης των πραγμάτων και ότι θα μπορούσα ειλικρινά να την επαινέσω για αυτό.

Δούλεψε. Χαμογέλασε και είπε ότι την τρέλαινε το να ελέγχει τα πάντα. Της συμπαραστάθηκα και της είπα ότι είμαστε όλοι τυχεροί που δεν είχα τη δουλειά της, επειδή θα έχανα τα πάντα σε μια εβδομάδα. Χαμογέλασε και για αυτό.

Τώρα ήταν εύκολο να πιάσουμε σοβαρή δουλειά. Άκουγε προσεκτικά τις ανάγκες μου, έκανε κράτηση των δωματίων εκτός ωραρίου, χωρίς δισταγμό, αναθεώρησε την πολιτική σχετικά με τις εγκαταστάσεις εκτός ωραρίου, και μου είπε πότε να πάω για να πάρω το κλειδί.

Η μυθική Kathy, σύμμαχος μου! Το κόστος για μένα; Να φροντίσω αρκετά να προσπαθήσω, λίγα λεπτά προνοητικότητας, και τρία λεπτά ψιλοκουβέντας. Στα χρόνια που ακολούθησαν, κάθε αίτημα που έκανα έπαιρνε την άδεια από το γραφείο της. Εγώ απλά έκανα το εξής συγκεκριμένο, κάθε φορά που μιλούσα μαζί της, ξεκινούσα με κουβεντούλα για τα πρώτα λίγα λεπτά.

Είναι πιθανό ότι, όπως η Kathy, ένα σημαντικό ποσοστό των ανθρώπων με τους οποίους ζεις και εργάζεσαι είναι καλωδιωμένοι με μια ισχυρή εσωτερική αίσθηση ότι οι σχέσεις έρχονται πρώτα, κι έπειτα τα καθήκοντα. Υπάρχουν πολιτισμοί, βέβαια, όπου θα ήταν αγενές να μην ξεκινήσει σχεδόν κάθε συνομιλία με μια μικρή συζήτηση. Αλλά ακόμη και εκεί, είναι μερικά άτομα που ενώνονται με μια ισχυρότερη προσδοκία από τους άλλους να συνδεθούν πριν στραφούν προς τα καθήκοντα.

Σχεδόν όλοι όσοι που έχουν υψηλές βαθμολογίες στο στυλ Εναρμόνιση του στυλ των Θεμάτων απογραφής στυλ στη σύγκρουση (στην Απογραφή Λειτουργίας συγκρούσεων Thomas Kilmann , αυτό λέγεται το στυλ Φιλοξενίας) είναι σε αυτή την ομάδα. Εκείνοι που παρουσιάζουν υψηλές επιδόσεις στη συνεργασία, επίσης, έχουν ισχυρές ανάγκες να συνδεθούν με τους ανθρώπους με τους οποίους εργάζονται.

Δεν είναι ανάγκη να κάνετε μια μεγάλη διαπραγμάτευση έξω από αυτό για να παραστείτε στη σχέση. Απλά φροντίστε να ξεκινήσετε με μια ανθρώπινη σύνδεση πριν στραφείτε προς τη σοβαρή δουλειά. Φέρτε ένα φλιτζάνι καφέ ή ντόνατ ως δώρο, ενημερωθείτε για ένα μέλος της οικογένειας, πιάστε κουβεντούλα για τον αθλητισμό ή για το τοπικό κουτσομπολιό, εκτιμούν μια εικόνα ή ένα σουβενίρ στον τοίχο. Ένα δύο λεπτά είναι το μόνο που χρειάζεται, κατά την έναρξη της κάθε συνεδρίας εργασίας και περιστασιακά, σε μικρά κομμάτια, κατά τη διάρκειά της.

Οι άνθρωποι που είναι ιδιαίτερα επικεντρωμένοι στην εργασία, μεταξύ των οποίων οι περισσότεροι από αυτούς που παρουσιάζουν υψηλές επιδόσεις στο στυλ Σκηνοθεσίας της απογραφής μου, προτιμούν την αντίθετη ακολουθία. Γι 'αυτούς, το έργο στο χέρι είναι πάντα γνωστό. Συνήθως προτιμούν μια διαδικασία που κρατά τους κοινωνικούς αστεϊσμούς επιπόλαια και κινούνται αμέσως σε εργασίες. Αλλά μετά από το έργο του τη στιγμή που γίνεται ή σε πλήρη εξέλιξη, ακόμη και πολλοί προσανατολισμένοι άνθρωποι στο έργο τους εκτιμούν χαλάρωση για λίγα λεπτά για προσωπικές ανταλλαγές που εμβαθύνουν τις σχέσεις.

Τα δύο βήματα ανοίγουν χώρο για τους ανθρώπους έτσι ώστε να είναι πιο ευέλικτοι από ό, τι θα ήταν χωρίς αυτή τη διαδικασία. Εάν εργάζεστε με Harmonizers που εστιάζουν στην ανησυχία τους για τις σχέσεις, συχνά αποδεικνύεται να είναι άκρως αποτελεσματικοί και να δεσμεύονται στην επίλυση προβλημάτων. Όσο για το έργο αυτών που επικεντρώνονται στο στυλ των συγκρούσεων των Συμβούλων, συχνά επιδεικνύουν οι ίδιοι να φροντίζουν βαθιά για τις σχέσεις, αφού μπορούν να δουν σε αυτό να υπάρχει μια πρόθεση και ένα σχέδιο ώστε να πραγματοποιηθούν τα καθήκοντα.

Τα δύο βήματα ανήκουν στην προσωπική εργαλειοθήκη σχεδόν όλων. Η παραπάνω ιστορία δείχνει την αξία τους στον καθένα, αλλά είναι σημαντικό, επίσης, στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε ομάδα ή την επίλυση των συγκρούσεων. Τα πράγματα πηγαίνουν καλύτερα όταν η διαδικασία συζήτησης τιμά τις ποικιλομορφίες των προτιμήσεων που παρουσιάζονται σε κάθε συνάντηση σχετικά με τη σύνθεση του έργου και της σχέσης. Οι διαμεσολαβητές μπορούν και πρέπει να προγραμματίζουν την αντιμετώπιση των δύο.

Σε ένα άλλο blog θα επανεξετάσω άλλες εκδοχές της διαδικασίας των δύο βημάτων, συγκεκριμένα μια προσέγγιση στα δύο στάδια που λειτουργεί μαγικά με πολλούς ανθρώπους που προτιμούν να αποφεύγουν την απάντηση στη σύγκρουση.